18 Mart 2008 Salı

Rahat bırakılsın artık kızlarımız... !






Rahat bırakılsın artık kızlarımız... ! hür yaşasınlar ..nedir bizleri kalıplara sokma merakı nedir bir şeyleri kapatma, örtme merakı..? bu soru aklımın köşesindedir hep ..nedendir bu merak diye…evet biliyorum aslında bunun cevabını, siz erkekler değil mi cevap? Sırf hemcinslerinize güvenmediğiniz için.. sırf kendinize güvenmediğiniz için ..sırf namus diyip de aslında anlamını bile bilmediğiniz bir kavram için..sokağa çıktığımda görüyorum daha ilkokula başlamamış küçük bir kız.. başında BAŞÖRTÜ..güya dinden dolayıymış…pehh kim inanır buna ?küçücük 6 yaşında bir kız çocuğu dini ne kadar bilir?hangi 6 yaşında bir kız:”anne ben dinimiz böyle görüyormuş inançlarım doğrultusunda kapanacağım” der..!?..hangi 6 yaşındaki kız anne ben saçlarımı taradım parka gidiyorum demek yerine anne ben başörtümü taktım evimde oturacağım demek ister..?!çocukluğunu bile yaşatmıyorlar kızlarımıza…ne yapsalar ne etseler cevap hep aynı : “SEN KIZSIN OTUR OTURDUĞUN YERDE” nedir bu? Hangi günahın bedelini ödetiyorlar kızlara..? daha karşı cinse bir ilgisi olmamış hatta bırakın ilgiyi daha kendini tanımamış kız olduğunu anlayamamış kızlarımız evlendiriliyor… aslında daha genç kız olduğunu anlayacakları yaşlarda çocukları ellerinde anne diye geziyorlar .. daha büyümemiş bir çocuk , çocuğunu büyütebilir mi? Bırakın bizleri rahat biz ne yapacağımıza karar verebiliriz! sırf siz kendinize güvenmiyorsunuz diye küçücük kızların..genç kızların başlarını örtmelerini sizin istediğiniz gibi olmalarını beklemek çok acımasız değil mi? Hangi genç kız kendi tarzı doğrultusunda giyinmek istemez..?hangi kız saçlarını rüzgara doğru salına salına yürümek istemez ..?hangi genç kız aşkını doya doya yaşamak istemez..?hangi genç kız sevdiği erkeklen evlenmek istemez..?hangi genç kız kararlarını kendi verebilmek istemez..?hangi genç kız arkadaşlarıyla oyun oynayıp vakit geçirmek istemez…?bırakın bizleri rahat istediğimiz gibi olalım..istersek KAPANALIM istersek SOYUNALIM..!

13 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com 21 Mart 2008 11:35  

Sana katılıyorum. Ama katıldığım konuyu da tam olarak açıklamak isterim. Dinimizde kapanma var ve kapanması lazım. Ama senin dediğin gibi aile zoruyla kapatılmasını ben de hoş karşılamıyorum. Allah herkese irade vermiş ve herkes kendi karar verme özgürlüğüne sahiptir. Baskı uygulanması hoş değil. Sadece tavsiye edilebilir. Tavsiyeye uyup uymamak gene o kıza kalmıştır. Ha bir de şu var sadece erkekler baskı oluşturmuyor. Bunu da belirteyim de :) Mesela ailemdekiler kapalı olamsına rağmen ben bugüne kadar hiç bir sevgilime "kapan" demedim. Demem de. Kendi aklı var ne de olsa...

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com 22 Mart 2008 10:42  

Yorumu bana değil de buraya yazsaydın daha iyi tartışırdık :) Nasıl olsa ben e-mail ile takip ediyorum...

Unknown 23 Mart 2008 05:48  

Merhaba, blog dünyasına hoş geldin :-)
sevgiler...

zamansız 23 Mart 2008 05:51  

hoşbulduk ablacım sevgiler..=)

halimeli 26 Mart 2008 11:48  

6 yaşında bunlara maruz kalan biriyle hiç karşılaşmadım. Böyle bir şeyi elbette onaylamam ama her insan belli bir yaşa geldikten sonra dilediği şekilde yaşamakta özgürdür.

dddental 26 Mart 2008 23:19  

öncelikle benim gibi yeni blog yazmışsın hoşgeldin recep abinin dediği gibi kimse sizi belli kalıplara sokmaya zorlayamaz ve bunu yapan sadece erkekler de değil.Bir de bahsettiğin küçük kız meselesi de aile terbiyesiyle alakalı nasıl sen benim kapanıp kapanmama kimse karışamaz diyorsan onlarında belli bir çizgideki aile terbiyesine karışmaman gerekiyor.Sonuçta mesele yine aile faktöründe bitiyor.Belli yaşa kadar terbiyesi verilir aile içerisinde daha sonra Muhammed Alinin babasına dediği gibi "Bu benim kararım Baba" diyebilir!
Klavyene sağlık :)

xxx 27 Mart 2008 05:42  

"Bırakın bizleri rahat istediğimiz gibi olalım..istersek KAPANALIM istersek SOYUNALIM..!"

Diyorsunuz ama yazının gidişatı pek öyle değil.Kapananlara karşı bir duruş seziyorum.
6 yaşındaki çocuğun başının kapalı olması özenti olabilir,böyle kötümser olmayın.Küçük çocuklar bilirsiniz ki anne ve babasını taklid eder. Annesi tesettürlü olduğundan o da takmak istemiş olabilir.
Ben çocukken, annem namaz kılarken arkada onu taklid ederdim.O secdeye gider ben de aynısını yapardım.Şimdi yeğenimde yapıyor.Kimse bize baskı yapmıyordu.
Ayrıca şunu da söylemeliyim ki, müslüman bir kadının gerçekten açık olması büyük bir günahtır ve bu erkeklerin değil, Allah'ın emridir.
Kendisini özgür ve hür hisseden müslümanım diyen her kadın bunu kendiliğinden yapmalı zaten.

zamansız 27 Mart 2008 10:04  

bu yazıda kasteddiklerim küçük yaşta etrafındaki kadınlara özenen küçük kızlar değildir bunuda bi dipnot olarak söleyeyim evet küçük kızlarda böyle anne gibi olmak hevesi vardır benim vurgulamak istediğim nokta onlar değil..

dddental 31 Mart 2008 15:39  

@zamansız peki vurgulamak istediğinizi pek anlayamadım daha açamazsınız kapalı bir kutu gibi olmasın

ugur 3 Nisan 2008 11:03  

haklısın... bende bazı konularda senin gibi düşünüyorum.. kızkarımıza düşünme hakkı tanımadan onların yerine düşünüyoruz.. halbuki düşünmelerine izin verilse neyin doğru olduğunu bulacaklar.. ufacıkken zorlanıp ailelerin istekleri yapılıypr sonra bir fırsat bulunduğunda normaldede olmaması gereken şey yapılıyor...

zamansız 4 Nisan 2008 04:58  

vurgulamak istediğim şu bloggerdal...kızları kapalı bir kutuya hapsetmemeliyiz seçim özgürlüğü tanımalıyız küçük yaşlardaki kızlara bazı düşünceleri ya da inançları empoze etmeye çalışılmamalı çocukların çocukluklarını yaşamalarına izin verilmeli hatta izin vermek kelımesı sacma zaten bu o cocugun hakkı..aıleler bunlara engel olmamalı dıelım en iisi...bu genç kızlarımız düşünsünler araştırsınlar öğrensinler sonra isterseler istediklerini yapabılırler kapanabılırlerde benım kapalılara karsı bı durusum oldugunu dusunebılrısınız fakat ben kapalı kısılere saygı duyuyorum her ınsan ıstedgını gıymekte ve yapmakta özgürdür ama bu kapanma konusu ve diğer yapılacak şeylerin kişilerin özgür iradeleriyle seçmeleri gerektiğine inanıyorum...

dddental 4 Nisan 2008 05:43  

zatende benim de söylemek istediğimde buydu herkes istediği gibi giyinsin bu onnun iradesi.Bir de küçük kızların ailelerinden etkilenip böyle şeyler yapması da doğru etkilenme zorla yaptırma anlamına gelmesin.ben de küçükken babam sigara içtiğinde ben de gider küçük kağıtları katlar içerdim ama belli bir yaşa gelip doğruları öğrendikten sonra halime gülmüştüm.yani bu iradesine hükmetme belli bir yaşta başlıyor o yüzden bu konularda çocuklardan söz edilirken belli bir yaş sınırlamasının belirtilmesi gerekir.

zamansız 4 Nisan 2008 05:55  

belli bir mütebakata vardığımıza sevindim..

Blog Widget by LinkWithin

    © Blogger template by Emporium Digital 2008

YUKARI ÇIK