5 Haziran 2008 Perşembe

.....




Geçmişten günümüze birçok evre geçiren ve bu evrelerde de birçok değişim geçiren insanlık sanki bu değişimleri gelişime dökmekten çok geriye dönmeye indirgedi gibi. İnsanlarda hiçbir şeyi umursamama gibi bir durum söz konusu özellikle de gençlerde yani bizlerde. Yaşadığı toplumdan habersiz dünyada olup biten neymiş ne olmuş merak bile duymayan insanlar çoğaldı. Bunlar tepki aldıkça yaşadıkları topluma darbeler çoğaldıkça sanki bir planaria gibi kendilerini arttırmaya başladılar. Daha sonra da bizi anlamıyorlar, biz gençler yalnızız diyip durmuyor muyuz? Peki hiç düşündük mü bu yalnızlığa aslında kendi kendimizi bizim ittiğimizi. Yaşadığı coğrafyada olup bitenden habersiz memleketinin sorunlarına kulak asmayan insanlar ne kadar mutlu olabilirler ne kadar çoğul olabilirler ki? Okumayan en önemlisi de düşünmeyen gençler ileride nasıl birey olurlar bilmiyorum hatta birey olabilirler mi onu da bilmiyorum. Bizler çeşitlikte gösteriyoruz tabi. Bunların geniş bir kısmını kapsayan şu tip gençler var ki sormayın gitsin : adama sorsanız ki en basitinden milli eğitim bakanının ismini söyler misin ? Adamdan alacağınız cevap ya ‘’bilmiyorum hımmm unuttum ya ben biliyordum hay aksi dilimin ucunda’’ olacaktır ya da cevap ‘’herhangi bir pop şarkıcısı ismi de olabilir’’ belki bu okuduklarınızı okurken ‘’hadi canım’’ o kadar da değildir diyenleriniz olacaktır hatta yüzünüzde garip bir ifade olacaktır okuduğunuzda ama bunlar günümüz gençliğinde mevcut olan durumlardan biri…
Gelelim diğer genç tiplerinden birine. Bunlar hiçbir şey bilmeyen kesimdir ama tek bir alanı iyi bilirler hem de çok iyi bilirler ki buda tv programları ve günümüzde hala nasıl devamlılığını sürdürebildiğine inanamadığım program türü olan magazin programlarıdır ki bazı arkadaşlar bu konuda yüksek lisans yapmışlardır. Bu sadece kızlardan oluşmuyor genel de öyledir ya kızlar dedikoduyu özel yaşamı daha çok merak ederler diye açıkcası bu tabularınızı bu yazıyı okuduktan sonra yıkın çünkü bu artık böyle değil kızlar da erkekler de bu programları çok iyi şekilde takip etmekte üstüne bunlar hakkında yorum kabiliyetlerini geliştirmektedirler. Ama ne yazık ki sadece bu konuda…!
Bir de bana dokunmayan yılan bin yaşasın modunda tipler var. Ya kardeşim hiçbir şeye tepki göstermeyen sadece kendini düşünen bir insan olabilir mi ya? Sanki sana dokunmayanlar ülkene, yaşadığın insanlara dokunduklarında sana zarar gelmeyecek. Şunu bile düşünemeyenler var ki ülkeme zarar gelmiş ama beni etkilemez bana mı yapıyorlar baştakiler düşünsün yargısı var ki facia. Eh be kardeşim o ülkeyi oluşturan insanlar değil mi ve sende bu ülkenin bir parçası, bir insanı değil misin? O zaman nedir bu umursamaz zihniyet?
Şunu biliyorum ki bir ülkeyi ileriye götürecek olan genç nesildir onlar ne kadar kötülerse ne kadar geridelerse ülkede o kadar geriye dönecek demektir. Bir ülkenin gençleri ne kadar gelişmekteyse ne kadar ileriye dönükse paralel olarak da o kadar ivmeyle o ülke gelişecektir. Her şeye muhalefet olup duruyoruz ve bunu da iyi beceriyoruz. Peki ya çözüm yolu nerde? Muhalefet olmak kolay herhangi bir sistemi eleştirmek eksi yanlarını bulmak da kolay ama bir şeye muhalefet olacaksa insan bir şeyi eleştirecekse eleştirdiği noktaya bir çözümü olmalıdır. Bu böyle olmamalı bu yanlış bunlar nereye gidiyor demek kolaydır. Ama bunları derken bu böyle olmamalı şöyle olmalı… bunlar ne yaptığını bilmiyorlar bu ne biçim tutum bu durumda şöyle yapılmalı diyebilmelidir eleştiren insan…
Biz gençler sisteme sövüp durmayı severiz her şeyin mükemmel olmasını isteriz(gerçi bunu kim istemez ki) peki bir çaba bir icraat nerde? Oturduğun yerde konuşmak ne işe yarar ki? Sanırım sorunda bu.. biz sadece oturduğumuz yerde laf yapıyoruz bir faaliyete geçmeyi cesaret işi sanıyoruz ya da dediğim gibi takmıyoruz..o zaman şu da bir gerçek ki biz daha çok oturduğumuz yerden eleştiri yaparız ama bunlar hiçbir işe yaramaz, yaramayacaktır da… eğer bu sınıflandırmalara giren kişiler yazımı okuyorsanız şuan belki bana kızıyor olabilirsiniz ama gerçeğin bu olduğuna inanıyorum ve siz daha oturun işe yaramayacak programlar izlemeye, hiçbir şeyi takmamaya sonra da sistemden şikayet etmeye devam edin sizi düşünmeye davet ediyorum…
(eleştirel boyutta bir yazı yazdığım için bunların aksini düşünen duyarlı v.b insanları yazımı konu etmedim bu tip gençlerin var olduğuna da inanmıyorum anlamına gelmediğini söylemek zorunda hissettim kendimi..)

1 yorum:

Adsız 7 Haziran 2008 04:40  

Mantık yolu ile yazdığın yazıyı çok beğendim kardeşim ve bi çok düşüncende hem fikir olduğumu bilmeni isterim... Gelecek yazılarını bekiyorum ... :) sevgiler... :)

Blog Widget by LinkWithin

    © Blogger template by Emporium Digital 2008

YUKARI ÇIK